Végre itt a tavasz, induljunk neki! (tornagyakorlatokkal!)

Kisütött végre a Nap! Vége a borús, fárasztóan szürke tél végi napoknak. A napsütéssel a szabadtéri kimozdulás gondolata is megérik, ezzel együtt a vágyak, tervek, célok is megszületnek az idei évre.
Ahogy a szilveszteri fogadalmak, úgy a tavaszi elhatározások is nagy lendülettel indulnak: „idén többet mozgok majd” , „visszanyerem a régi erőnlétem”,”idén többet fogok leadni a súlyomból” , ezen a tavaszon végre tényleg kitartóan eljárok majd futni”. Ehhez hasonló gondolatok és kijelentések bizony gyakoriak, a cél elérése azonban nem mindig következik be, sajnos a kitartás a célszalag előtt elfogy.

Javaslom, hogy mindig kicsivel kevesebbet tűzzünk ki leendő eredménynek, mint amit első lendületünk diktál, így az esetleges kudarcélmény sem lesz olyan nagy, a siker esetén pedig további magaslatokba törhetünk.

Néhány egyszerű jó tanács tavaszi elhatározásainkhoz

a szabad levegőn töltött idő elengedhetetlen az aktivitás növeléshez és az energetizálódáshoz. Semmi nem tud úgy feltölteni egy fáradt testet, mint a Napon és a levegőn végzett jókedvű mozgás

a légzőtorna unalmasnak és egyhangúnak tűnik, de szükségessége könnyen érthető, ha belegondolunk, hogy az izmok megfelelő működéséhez kellő mennyiségű oxigén szükséges

új eszközök kipróbálását is ajánlom, főleg amikkel eddig még nem ismerkedtünk, de alkalmasnak ítéljük őket saját használatunkra. Ilyen lehet pl. a nordic walking botok beszerzése és új terepek felfedezése, görkori használata, kocogás megkezdése, hullahopp karika, vagy egyszerű gumilabda használata játékokhoz, átmozgatáshoz

– bármilyen mozgásformát, sportot végzünk, a hozzá tartozó bemelegítés és a végén történő lenyújtás elhagyhatatlan. A bemelegítés kb. 10 perc, míg a nyújtás legalább 15 perc kellene hogy legyen. Így elkerülhetőek a későbbi fájdalmak, végtaggyengeségek, ízületi kopások, elhasználódások.

a modellalakot ígérő diétákkal, gyors fogyást ígérő porokkal vagy tablettákkal óvatosan bánjunk, hisz több kárt okozhatnak mint hasznot, vagy maradandó károsodást elszenvedhet a testünk! A fogyás önkontrollt, táplálkozásbeli tudatos változtatást és kitartást igényel. Jótevő varázsitalok nincsenek!

a tavaszi megújulás nem csak testünket, hanem lelkünket is kell, hogy érintse, így fontos, hogy a lelki egyensúlyunkkal is foglalkozzunk. Szeressünk a saját testünkben lenni és szeressük annyira, hogy a lehető legjobbat tegyük vele, cserébe a legtöbbet hozhatjuk ki belőle!

Az alábbiakban egy egyszerű, de hatékony gyakorlatsorral szeretnék segíteni a testmozgás elindításához.

A szobában, vagy a szabadban egyaránt végezhető. Mivel a labda az egyik kedvenc tornaeszközöm, így a gyakorlatsorhoz is ezt használtam. A torna egy hagyományos pöttyös labdával is elvégezhető, én egy softball-al végeztem a gyakorlatokat.

Mindenkinek aktív napsütéses tavaszi napokat kívánok!

egeszsegkalauz.hu