Váll-nyaktorna

A nyak mozgásainak megtartása, nyak mindennapi átmozgatása

Napjaink feszített munkatempója, a sok ülőmunka, a rendszertelen és kevés mozgással töltött mindennapok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy merev nyakízületek, feszes és terhelt vállövi izomzat alakuljon ki.  Sok helyen látom és olvasom, mennyi különböző mozgásformával, tartásjavító eszközzel, figyelemfelkeltő hirdetéssel esetleg fájdalomcsillapító tablettákkal hívják fel a figyelmet a háti és ágyéki gerinc fájdalmaira, illetve azok csökkentésére. Viszonylag kevés szó esik a nyaki gerinc fájdalmáról, annak mozgáskezeléséről és a nyaki gerinc mozgásának beszűkülése általi következményekről.

A mindennapi életben sokszor találkozhatunk nyaki tünetekkel, illetve a nyak-váll mozgásbeszűkülése, vagy a szerkezet degeneratív elváltozása miatt kialakuló közvetlen vagy közvetett problémákkal. Ilyenek például a szédülés, fejfájás, homályos látás, kéz zsibbadása, vagy a nyak-, és vállfájdalom, fáradékonyság. Nagyon fontos része az egészséges mozgásnak és a helyes testtartásnak a nyaki szakasz rugalmasságának, és szerkezeti épségének megőrzése! Napi 2 × 15 percnyi célirányos, szakember, gyógytornász által összeállított, helyesen végzett gyógytornával már sokat tehetünk a jó közérzetért, és azért hogy az amúgy is “sok terhet cipelő” vállak és a sokszor ülőmunkára kényszerített gerinc nyaki szakasza is fellazulhasson időnként, megelőzve ezzel a későbbi problémákat, vagy csökkentve a jelenlegi tüneteket!

Ne hagyjuk hát figyelmen kívül a test jelzéseit, és ha nyaki tüneteket tapasztalunk mielőbb forduljunk gyógytornászhoz, hogy egy rövid, könnyen elvégezhető de célirányos gyógytorna gyakorlatsorral elkerülhessük a kellemetlen, esetleg már nehezen kezelhető, vagy visszafordíthatatlan problémákat!

Pap Andrea-Gyógytorna
andrea@papandrea.hu
www.papandrea.hu