Mozgásszervrendszer támogatása

Bevezető:
Ezúttal egy olyan területről szeretnék írni ami nem a gyógytorna közvetlen témaköre, de nagyon fontos terület ahhoz, hogy megkerülhetetlen legyen. Szervezetünk támogatása vitaminokkal, nyomelemekkel, ásványi anyagokkal elengedhetetlenül fontos ahhoz, hogy immunrendszerünket erősítsük, erőnlétünket fokozzuk! Bármilyen eredetű mozgásszervi probléma esetén mindig nagyon fontos, hogy az izmok, vagy ízületek táplálói és segítőiként szolgáló alapvető anyagok bekerülve és beépülve a szervezetbe gyorsítsák, megalapozzák, vagy támogassák a stabil rehabilitációt!

Az anyagok elkülönítése:
A mai orvostudomány és gyógyszeripar kutatásai és fejlesztései mellett a patikákban, vagy gyógynövényboltokban a mesterséges és természetes anyagok kimeríthetetlen tárháza áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy kiegészítve a (remélhetőleg) sokoldalú táplálkozásunkat sok elengedhetetlenül szükséges tápanyaggal, nyomelemmel, vitaminnal járulhatunk hozzá testünk munkájához. Most abban szeretnék egy kis segítséget nyújtani, hogy mely anyagok is a legfontosabbak és mely anyag mire való, vagyis miben támogathatja épülésünket, fejlődésünket az izmok és ízületek oldaláról. Egyáltalán nem szeretnék semmilyen terméket kiemelni a sok közül, úgy gondolom az alapismeretek birtokában mindenki maga eldöntheti mely terméket tartja a legjobbnak, vagy melyiktől látja a legkomplexebb segítséget!

Vitaminok:
D-vitamin: csontszilárdsághoz, izommunkához, immunrendszerhez
E-vitamin: izomerőhöz, kitartáshoz
K-vitamin: sebgyógyuláshoz, csontanyagcseréhez, vitalitáshoz
C-vitamin: immunrendszer erősítéshez,sejtlégzéshez, karcsúsodáshoz
B-vitaminok: energianyeréshez, izomépüléshez, idegmunkához
Folsav: erős idegekhez, dinamikához
B12: energiaforgalomhoz, erős idegekhez, vérképzéshez, csontképzéshez, izommunkához

Ásványi anyagok:
Nátrium: idegimpulzusok és izom-összehúzódások átviteléhez
Kálcium: erős csontokhoz, izom-összehúzódások támogatásához
Kálium: vízháztartás szabályozásához, idegimpulzusok és izom-összehúzódások szabályozásához
Magnézium: idegimpulzusok továbbítása az izmokhoz, sejtek oxigén ellátásához
Foszfor: sejtek energiatermeléséhez, fizikai állóképességhez

Nyomelemek:
Vas: oxigén szállításhoz
Fluor: erős szalagok, kötőszövetek kialakulásához
Cink: sebgyógyuláshoz
Szelén: szövetek rugalmasságának megtartásához
Mangán: zsírbontáshoz, porcképzéshez, méregtelenítéshez

A fentiekben felsorolt anyagok természetesen csak akkor működnek hatékonyan, ha a szervezetben próbáljuk a viszonylagos egyensúlyt és harmóniát kialakítani. Vagyis, ha csak egyfajta anyagból viszünk be dömpingben sokat az nem fog eredményre vezetni, mert az egymással kölcsönhatásban működő anyagok egyensúlyának felborulásához vezet. A beteg, sérült, terhelt szervezet gyorsan kimeríti a raktárait, már ha van, mert a vízben oldódó vitaminok jelenléte például azon múlik milyen szinten pótoljuk azokat naponta, hiszen nem raktározódnak, nagy mennyiség szedése esetén is csak kiürül. Mai táplálkozási szokásaink, az élelmiszerek tápértéke, a gyümölcsök, zöldségek vitamin és ásványi anyag tartalma elemzések és vizsgálatok szerint csak töredékei a napi javasolt mennyiségnek, nem beszélve arról, hogy a régen meghatározott értékek is ugrásszerűen nőnek évről évre, hiszen a káros anyagok mennyisége, a stresszfaktor és a civilizált életmódunk velejárójaként testünknek egyre több és több külső segítségre van szüksége!
Félreértés ne essék, nem buzdítok senkit arra, hogy táplálékkiegészítők sorát vásárolja most össze az egészsége érdekében, de mindenképpen megjegyezném, hogy személyes véleményem szerint egy legyengült, beteg szervezet, vagy egy gyógyulásra váró seb, izom, ízület, mozgásában, energiafelhasználásában sérülése miatt blokkolt testrész ilyen formájú támogatása (időszakosan) egyáltalán nem elhanyagolható!

Az erőnlét fokozásához ezek mellett fontos a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztás. Ez a már unalomig ismételt tény szintén az egyik meghatározó alapja a gyógyulásnak, az anyagcsere helyreállításának, a mozgás és erőnlét fokozásának! A víz, gyógyteák, vagy zöldség és gyümölcslevek megfelelő arányban fogyasztva máris töltögetik szépen a raktárainkat!
Nagyon fontos az is, hogy természetesen egy sportolónak vagy egy kevesebbet mozgó embernek mások a szükségletei! A betegségek alapján is meg kell különböztetnünk a kellő anyagokat és mennyiségeket, valamint a társbetegségeket is figyelembe kell vennünk!

Összefoglalva tehát; ha mozgásszervi panaszainkat gyógytornával kezeljük, rendszeres mozgással támogatjuk a gyógyulásunkat, gyors és hatékony rehabilitációt terveztünk el magunknak, akkor segítsük tovább elhatározásunkat komplex és specifikusan az adott betegség gyógyítására szolgáló vitamin-, ásványi anyag- és nyomelem kombinációval! Ettől gyorsabb a regeneráció, hatékonyabb a sejtek anyagcseréje, jobb a hangulat, nagyobb a mozgásra való elszántság! Időszakos szedésükkel, mellette a rendszeres mozgással és kitartással, helyes táplálkozással és megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztással már teljes körű támogatást nyújtottunk önmagunknak a gyógyuláshoz vezető úton!

Pap Andrea
andrea@papandrea.hu
www.papandrea.hu