Kérdések és válaszok!

Bevezető:
Újabb kérdéscsomagom van, remélem  a válaszok ismét hasznos információkkal segítenek majd!

1) Jobb csípőmben arthrosist állapítottak meg, csípőműtétre várok. Tudok e tenni addig is valamit, hogy karban tartsam az izmaimat, illetve hogy a bal csípőm romlását megakadályozzam?
Nagyon fontos ilyen esetben a már érintett ízület körüli izmok célirányos gyógytornája. Azt nem tudom milyen műtét lesz ez, de mindenféleképpen érdemes az izmok (csípő, alsó végtag, törzs) átmozgató és erősítő tornája! Műtét esetén a sebgyógyulás és a rehabilitáció is gyorsabb, ha karban tartottak az izmok. Ugyanígy a másik oldali ízület és izmok edzése is fontos, mert nagyobb terhelés nehezedik rá, illetve azért hogy ne az jobb oldali csípő sorsára jusson a bal is! Kizárólag szakembertől kapott, személyre szabott tornaleírást javaslok, mert fontos hogy a terhelés, és az ízületi mozgásterjedelem is jól megválasztott legyen! Ha nem így történik, az csak további bajt okozhat!

2) Menyi idő hagyható ki két edzés között, amikor még ugyanott folytathatom ahol befejeztem?
Általánosságban úgy fogalmaznék, hogy kb 2 hét. Ez azonban nagyban függ az edzésformától amit végeztél, a kondíciódtól, és attól, hogy mivel töltöd azt a  két hetet. Ha vízparti pihenés, lustálkodás, “üresjárat” a terv akkor inkább vegyél vissza az újra kezdésnél, hamar visszarázódsz majd, de óvatosan kell nekilendülni az ízületek épsége érdekében, illetve amíg az izmok újra visszaállnak a mozgásra, rendszeres tornára. Ha edzésben voltál, akkor jobb, ha még csak most kezdtél tornázni akkor kicsit rosszabb állapotra számíthatsz , bárhogy is van, mindig óvatosan kezdj neki!  Valószínűleg Te sem szereted ha szabadság után egy halom robotolni való vár, lassan rázódsz vissza. Ezt tartsd szem előtt a mozgásnál is!

3)Fáj a vállam egy régebbi sérülés miatt. A mozgásom jó, csak néha az izmaimat érzem, meg vállkörzésnél az ízületet. Mit javasolsz, mit csináljak?
A rendszeres mozgáson túl, mivel azt mondod a mozgások jók, krémet javasolnék kiegészítésként. Ajánlom az Inno Rheuma, vagy a Rozmaring krémet, de jó lehet egy mentolos masszázskrém is. Ezeket, vagyis ezek közül valamelyiket napi szinten bedörzsölve, az izmokba jól belekenve a  fájdalom csillapodására az izmok rugalmasodására számíthatsz!

4)Milyen gyakorlatok a legjobbak egyensúlyfejlesztésre?
“kutyaharapást szőrével”  a mottó. Egyensúly fejlesztésére olyan gyakorlatok alkalmazhatóak leginkább amik az egyensúlyi bizonytalanság előhívásával járnak. Állásban, járásban, illetve az egyensúlyt kibillentő torna eszközökkel történő szakember által összeállított gyakorlatsor hozhat eredményt. Ez attól is függ persze, hogy mi az oka a tünetnek. Ha súlyosabb, központi idegrendszert érintő betegség az alapja, akkor nehezebb egy kicsit a dolog, de ha egyéb bizonytalanság, vagy hosszas fekvés miatt alakult ki az egyensúlyi probléma akkor egy jól megválasztott gyógytorna kezeléssel visszaépíthető, erősíthető az egyensúly érzete!

Várom az újabb kérdéseket, csokorba gyűjtve adom rá a válaszokat!Mindenkinek mozgással, tornával teli napokat kívánok!

Pap Andrea
andrea@papandrea.hu
www.papandrea.hu