Kérdések és válaszok 2.

Újabb kérdéscsomaggal jövök most! Remélem az előzőhöz hasonlóan most is tudok segíteni az alapvetően mindennapi kérdések megválaszolásával!

Először is az intimtorna lényegét mondanám el:
A kérdés az volt mikor érdemes elkezdeni és hogy tényleg csak szülés után javasolt e a torna megkezdése, illetve elsajátítása.
Az intimtorna, vagy más néven gátizom torna valójában bármelyik életkorban elkezdhető, amikor a lányok már tudatában vannak a gátizom és a záróizmok működésének. Minél előbb kezdjük, annál inkább beépül a mindennapokba és a testtudatba. Szülés előtt a megfelelő tónus kialakítása a szerepe, míg szülés után a mozgás, speciális torna által a szövetek anyagcseréjének javításán keresztül a mielőbbi regeneráció, illetve a hüvelyizomzat tónusának helyreállítása. Végezhető szelektíven, csak a gátizomra, hüvelyizomra, vagy az általános tornába beillesztve, a normál torna alatt is kontroll alatt tartva. Fontos, hogy szakszerű segítség nélkül ne vágjunk bele, mert azzal kárt is okozhatunk a vérellátásban, vagy az izomegyensúlyban!

Mi a teendő a lábszár elülső részén kialakult vénás értágulatoknál:
A vénás tornáról, illetve a vénák betegségéről már írtam, itt most csak pár dolgot említek újra.  Általánosságban elmondható, hogy amíg nincs fájdalom, vagy a mindennapi tevékenységet nem befolyásolja, addig csak esztétikai problémáról beszélünk. Ha valaki hajlamos a vénás betegségekre, vagy láthatóan elindul a folyamat a kialakulásához akkor persze rögtön érdemes elkezdeni a speciális mozgást. Magassarkú viselése esetén, használata után a láb lazítása fontos gyakorlatokkal, edzésnél, tornánál pedig az, hogy mindig legyenek jó arányban az erősítés és a nyújtás szakaszai ! A vénás keringés segítése, a folyadék és vér visszaáramlásának segítése a cél a tornával, rendszeres gyógytorna segít a tünetek enyhítésében, illetve a további vénás tágulatok kialakulásának elkerülésében.

Térdsérülés, porcleválás utáni gyógytornáról:
A térdről még nem írtam, de lassan közeledik az ideje, mert sajnos gyakori probléma kortól, nemtől függetlenül. Ha baleset után, a porc leválása, vagy szalag sérülése következik be, először rögzítésben 1-2 hétig nyugalomban kell tartani az ízületet, majd lassan fokozatosan visszaépíteni a mozgást és a terhelést!
A gyógytornát átmozgató lassú mozgásokkal javasolt kezdeni, majd később egyre intenzívebb gyakorlatokkal, végül akár lábsúlyos erősítéssel az izmok erejét és állapotát visszahozni, sőt a hosszú távú hatásért jól megerősíteni mindkét alsó végtag comb- és lábszár izomzatát, a későbbi sérülések elkerüléséhez!

Várom a további kérdéseket, addig is szép napokat, vidáman eltöltött torna órákat kívánok!

Pap Andrea
andrea@papandrea.hu
www.papandrea.hu