Futás és Taping

“Teljesefutasn mindegy, hogy régóta futsz, vagy csak most bontogatod szárnyaid ezzel a mozgásformával, ha rendszeresen futsz, akkor a futók népes táborába tartozol!

Van, aki télen-nyáron, napon, vagy sárban egyformán rója a kilométereket, a könnyített verzióban futók a téli időszakban, vagy sárosabb őszi napokon az edzőtermi futópaddal is beérik.

Azonban az első tavaszi napsugarak bizony mindannyiunkat előhívnak, hisz a terepen futás az igazi élmény!

A futás összetett mozgás, a test egészét megmozgatja tetőtől talpig. Megfelelő előkészítéssel gerincproblémás, térdfájós, vagy bokafájós emberek is ugyanúgy futhatnak, mint azok, akik semmilyen ízületi problémával nem küzdenek. Ha alapozás, izomerősítés, fájdalomkezelés megelőzi a rendszeres futást, a megfelelő cipő, terep és technika segítségével nem csak a „hibátlanok” sportja lehet a terepfutás!

Szerencsére létezik még egy rendkívül nagy segítség ahhoz, hogy az ízületek és izmok támogatását megkapjuk, ez pedig a kineziológiai taping! A színes ragasztós szalagok a megfelelő tudással, technikával, felragasztással csodaszernek minősülhetnek, ha bármely ízület, vagy testrész ellenállna a jóleső futásnak. Természetesen nagyon fontos a taping megfelelő használata! A ragasztás előtt sok szempontot érdemes mérlegelni, hogy a felragasztott tape tényleg jól csökkentse a panatape1szokat!

– Melyik ízület/ek a problémás/ak?

– Mióta fáj?

– Milyen típusú fájdalom keletkezik a futás alatt (pl: szúró, égő, nyilaló, feszülő, stb.)?

– Izom, vagy ízület eredetű a gond?

– Mennyire erős a futás alatti igénybevétel, vagyis milyen erős támogatás szükséges a fájó területnek?

Ezek az alapkérdések, ezek megválaszolásával már szuper ragasztás tehető fel a fájdalmas, vagy csak érzékeny részre. Az első ragasztást érdemes szakemberre bízni, majd ha úgy érzed neked is megy a ragasztás akár meg is tanulhatod a technikát és onnantól a futás előtt magadat beragasztva bármikor ktape2edvet kaphatsz egy kis szabadtéri mozgáshoz!

Megjegyzem a taping nem csak fájdalomkezelésre, hanem megelőzésre is szolgálhat! Ha tudod, hogy a bokád, térded, csípőd, derekad érzékeny az ilyen típusú mozgásra, már előtte tehetsz fel ragasztást, hogy megelőzd a panaszokat! Ezzel azonban VIGYÁZZ, mert a hirtelen jött fájdalommentesség akár túledzésre is motiválhat, tehát akkor se fusd többszörösét a teherbírásodnak, ha úgy érzed, ki tudnál futni a világból, főleg ha kezdő vagy a terepfutásban!:)

A taping nagyon jól használható a túrázók, nordic-walking-ozók, vagy a szimpla kirándulók körében is, hisz az ízületi panasz minden esetben ugyanolyan lehet, így kezelése is jól kiegészíthető a kineziológiai tapinggel.

Nem kell feladnod a mozgást, nem kell kizárnod a futást az életedből! Ha sétálni tudsz, futni is tudsz! A segítség megvan, használd ki, és élvezd a terepfutást, és a megnövekedett erőnlétedet!”

Pap Andrea – Gyógytornász

 

Fotó: kiskegyed.hu