Nyak lazítás otthon, egyszerűen

A nyak sajnos gyenge részünk. A rossz testtartás, ülő életmód, stressz mindennapi terhelései alatt a nyakizmok megfeszülnek, bekötnek, a váll felhúzódik, a csukjásizom megrövidül, a lapockák előre húznak. Reggeli nyaki kötöttség, fejfájás jelentkezik, nyomásérzékeny pontok jelennek meg a nyakban, vállban, lapocka körül.Hosszú távon a nyak izmainak rugalmasítása, nyaktorna, gerinctorna, testtartás javítás, masszázs, taping együttesen oldják meg a problémát. A felsorolás ugyan ijesztően hathat, de ez mind 1 órában megoldható. Gyógytornán való részvétel heti 1-2 alkalommal és otthoni torna önálló végzése rendszeresen 3hét-3hónap alatt megoldást jelenthet. Részletek »

A csontos titkos élete

Cikk megtekintése itt >>

Tartásjavításra is kineziológiai taping!

Előző írásomban is egy fontos korrekciót mutattam be, név szerint a gyermek bokasüllyedést, illetve lúdtalpat. (a két diagnózis nem megegyező, csak a köznyelvben, bokasüllyedés a boka befelé dőlése, amikor a belboka csont a talaj felé áll, a boka befelé dől, lúdtalp a talpi hosszanti és/vagy haránt boltozat lapulását jelenti) Részletek »

Tape Plus+ gél, hogy a taping még hatásosabb legyen

A Kineziológiai taping hatékonyságáról már hosszú sorok szólnak. Most egy olyan tape kiegészítőt említenék meg, amely a taping eredményességét még inkább fokozza, annak fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatását növeli!tape_plus_krem

A TapePlus+ krém (http://physiotrade.hu/kinesiotape_extra/tapeplus_gyulladascsokkento_krem_172) egy gyógynövény alapú gél, amely speciálisan a taping-hez és a tape-ekhez készült. Tudvalevő, hogy a tape-k alá semmilyen krém nem kenhető, a bőrnek száraznak, tisztának kell lennie. Ez azonban sokáig megakadályozta azt, hogy különböző krémekkel a tape hatását fokozva gyulladáscsökkentőket vihessünk be a bőrön keresztül.

Ezzel a géllel azonban a helyzet megoldódott! Nagy örömömre a gyógynövények által okozott hatás a tape erejét is megsokszorozza, ráadásul a tape tapadási hatékonyságát is növeli!

tape_plus_2

Egyedülálló a gél és a ragasztás kombinációja, hisz a két anyag egymással szimbiózisban, oda-vissza növeli a gyógyulás útjának lehetőségeit:

  • a tape a szövetek megemelése által segíti a krém gyógyhatású anyagait a bőrön át bejuttatni,
  • a krém a tape tapadását fokozza, így annak hatása tovább érvényesülhet,
  • a krém által létrehozott fájdalomcsillapító hatás mellett a tape a mozgást még inkább javíthatja.

Használattape_plus_3

A gél remekül előkészíti a bőrt, az adott területen lévő izmokat és ízületeket a ragasztásra! A krémet csak vékonyan, filmrétegszerűen szükséges a ragasztandó területen a bőrre kenni és bemasszírozni. Néhány perc múlva a taping megkezdhető.

A krém jellemzői:

  • kellemes illat
  • gyógynövényes összetevők
  • gyulladáscsökkentő hatás
  • könnyű kenhetőség

A TapePlus krém alkalmazásának indokai:

  • gyulladt ízület
  • ödéma
  • váll, térd, könyök, boka ízületek; sérülés utáni mozgáskezelés és taping kombinációja mellett
  • ízületi kopások, ropogó ízületek
  • masszázskezelésekhez az adott területen, ha utána taping szükséges
  • megelőzésképp; gyulladás ellen a tapinggel együtt, várhatóan nagy terhelés esetén (pl; versenyek, maraton futás)

tape_plus_4

Tapasztalataim szerint a krém használatával azok bőre is nyugodt marad, akiknél azelőtt piros foltok, hámlások, viszketések a ragasztás alatt jelentkeztek!

Ajánlom a TapePlus krémet mindenkinek, aki a tape hatását fokozni szeretné, mozgását mielőbb visszanyerné, fájdalmait gyorsabban csökkentené!

A krém elérhető a Physiotrade webáruházában.

Várandósság alatt kineziológiai tapaszt használni? Igen!

Mai témánk a kismama taping. Fontosnak tartjuk ugyanis, hogy a kismamák tudjanak róla: van megoldás a hátfájásra, vizesedésre és egyéb panaszok kezelésére, melyek a várandósság alatt előjöhetnek.

Mivel a várandósság alatt gyógyszer nem ajánlott, ezért is jó a kineziológiai tapaszok használata, hiszen nem tartalmaznak semmilyen hatóanyagot, mégis segítenek a fájdalmak megszüntetésében.

Ezzel kapcsolatos cikkünket Pap Andrea gyógytornász írta meg, aki a gyógytorna és kineziológiai tapasz használatát javasolja a babavárás alatt.

derek_megtamasztasa

Derék megtámasztása

“A várandósság ideje alatt több mozgásszervi panasz jelentkezhet, ami azelőtt a legkisebb jelét sem mutatta. Ilyen például a derékfájás, csípő-és térdpanaszok, vizesedés (bokaödéma) vagy a has feszülése, esetleg fájdalma. Mivel a terhesség alatt a gyógyszerek szedése nem javasolt, így a fájdalmak és kellemetlen panaszok kezelésére a gyógytorna és a kineziológiai taping kombinációja lehet a megoldás!

hat_megtamasztasa

Lapocka tartása háti szakasz fájdalmára

 Az ízületi és izomragasztások közül a leggyakoribb:

  • csípő,
  • térd,
  • boka,
  • farizom,
  • hátizmok,
  • combizom,
  • lábszárizmok

       A növekvő has húzását is enyhítheti a tape megfelelő felragasztása, ezzel segítve a panaszok enyhítését anélkül, hogy egy mozgást akadályozó eszközt kellene hordani (hastartók).

has_megtartasa

Has tartása

lab_odema

Ödéma ragasztás

A láb vizesedésére, boka ödémára a speciális ödéma ragasztások nagyszerűen működnek, segítve a folyadék visszaáramlását, ezáltal anyirokrendszert, a szöveteket és az ízületeket is kimentve a nagy nyomás alól!

comb_odema

Comb ödéma ragasztás

Természetesen a mozgás (személyre szabottan összeállított célirányos mozgásterápia) nem elhanyagolható része a kezelésnek valamint a jó állapot kialakításának illetve fenntartásának!
Legideálisabb esetben a leendő kismama, ha ismeri alapbetegségeit, vagy testi tüneteit (gerinc panaszok, ízületi problémák, vénás tünetek, cukorbetegség, stb.), már a babavárás előtt elkezd felkészülni a regenerálásra, testének kezelésére. Ez legalább annyira fontos, mint a magzatvédő vitaminok szedése a tervezett teherbe esés előtt.

Ha a várandósság alatt mégis jelentkeznek panaszok, azt a jól összeállított mozgásprogram és a kineziológiai taping sikerrel kezelheti! Csak szakszerűen felhelyezett taping és szakember által összeállított gyógytorna tekinthető megfelelő segítségnek!”

Kismamák: ne habozzatok felkeresni egy terapeutát, ha panaszotok van a várandósság alatt, mert van megoldás!:)

Fotók: Pap Andrea

Futás és Taping

“Teljesefutasn mindegy, hogy régóta futsz, vagy csak most bontogatod szárnyaid ezzel a mozgásformával, ha rendszeresen futsz, akkor a futók népes táborába tartozol!

Van, aki télen-nyáron, napon, vagy sárban egyformán rója a kilométereket, a könnyített verzióban futók a téli időszakban, vagy sárosabb őszi napokon az edzőtermi futópaddal is beérik.

Azonban az első tavaszi napsugarak bizony mindannyiunkat előhívnak, hisz a terepen futás az igazi élmény!

A futás összetett mozgás, a test egészét megmozgatja tetőtől talpig. Megfelelő előkészítéssel gerincproblémás, térdfájós, vagy bokafájós emberek is ugyanúgy futhatnak, mint azok, akik semmilyen ízületi problémával nem küzdenek. Ha alapozás, izomerősítés, fájdalomkezelés megelőzi a rendszeres futást, a megfelelő cipő, terep és technika segítségével nem csak a „hibátlanok” sportja lehet a terepfutás!

Szerencsére létezik még egy rendkívül nagy segítség ahhoz, hogy az ízületek és izmok támogatását megkapjuk, ez pedig a kineziológiai taping! A színes ragasztós szalagok a megfelelő tudással, technikával, felragasztással csodaszernek minősülhetnek, ha bármely ízület, vagy testrész ellenállna a jóleső futásnak. Természetesen nagyon fontos a taping megfelelő használata! A ragasztás előtt sok szempontot érdemes mérlegelni, hogy a felragasztott tape tényleg jól csökkentse a panatape1szokat!

– Melyik ízület/ek a problémás/ak?

– Mióta fáj?

– Milyen típusú fájdalom keletkezik a futás alatt (pl: szúró, égő, nyilaló, feszülő, stb.)?

– Izom, vagy ízület eredetű a gond?

– Mennyire erős a futás alatti igénybevétel, vagyis milyen erős támogatás szükséges a fájó területnek?

Ezek az alapkérdések, ezek megválaszolásával már szuper ragasztás tehető fel a fájdalmas, vagy csak érzékeny részre. Az első ragasztást érdemes szakemberre bízni, majd ha úgy érzed neked is megy a ragasztás akár meg is tanulhatod a technikát és onnantól a futás előtt magadat beragasztva bármikor ktape2edvet kaphatsz egy kis szabadtéri mozgáshoz!

Megjegyzem a taping nem csak fájdalomkezelésre, hanem megelőzésre is szolgálhat! Ha tudod, hogy a bokád, térded, csípőd, derekad érzékeny az ilyen típusú mozgásra, már előtte tehetsz fel ragasztást, hogy megelőzd a panaszokat! Ezzel azonban VIGYÁZZ, mert a hirtelen jött fájdalommentesség akár túledzésre is motiválhat, tehát akkor se fusd többszörösét a teherbírásodnak, ha úgy érzed, ki tudnál futni a világból, főleg ha kezdő vagy a terepfutásban!:)

A taping nagyon jól használható a túrázók, nordic-walking-ozók, vagy a szimpla kirándulók körében is, hisz az ízületi panasz minden esetben ugyanolyan lehet, így kezelése is jól kiegészíthető a kineziológiai tapinggel.

Nem kell feladnod a mozgást, nem kell kizárnod a futást az életedből! Ha sétálni tudsz, futni is tudsz! A segítség megvan, használd ki, és élvezd a terepfutást, és a megnövekedett erőnlétedet!”

Pap Andrea – Gyógytornász

 

Fotó: kiskegyed.hu

Foci EB és a Taping

Forr az EB láz! Ilyenkor még az is lelkesen nézi a focimeccseket, aki nem rajong alapvetően ezért a sportágért.

adidas-e1447332028522

Mint általában, én ilyenkor is szakmai szemüvegemen keresztül vizsgálom az eseményeket, így a csodás testfelépítések, gyönyörű mozgások, izommunkák mellett azért egy-egy sérülésre, vagy annak veszélyére is jobban figyelek.

A labdarúgás mind izomerőben, rugalmasságban és állóképességben is sok munkát igényel. Gyakori okok, ami miatt sérülhetnek a játékosok:

  • hirtelen helyzetváltoztatás miatti szalag- és izomsérülések,
  • sérülések talaj csúszása miatti esés következtében,
  • nyújtás hiányában az alsó végtag izmai kötötté válnak, ettől a rugalmasság hiányában fokozottabb a sérülés veszélye.

Leggyakoribb a térd sérülése, azon belül is az oldalszalagok aguero-man-cityés a keresztszalagok részleges, vagy teljes szakadása, combizom sérülése, a meniscusok (porcos szerkezet) szakadása. Boka körül a szalagok, illetve az Achilles-ín sérülése a jellemző.

Gyógytornászként az a tapasztalatom, hogy a rehabilitációban, de a megelőzésben is nagy szerepet játszhat a kineziológiai taping! Ha már volt a sportolónak sérülése, akkor eleve magasabb a kockázata egy újrasérülésnek, pláne ha a szerkezet helyreállítása nem sikerült teljesen. Ez esetben megelőzésként használható a taping arra, hogy a receptorokon keresztül az izom tónusa és mozgása megfelelő maradjon. Mind az erősítésre, mind a túlfeszülésre alkalmazható a ragasztás.

Sérülés esetén a rehabilitációnak nagyon jól kidolgozottnak kell lennie, mind hobby-, mind élsportoló esetében! Az érintett ízület, vagy izom kezelése mellett a környező ízületek, izmok, valamint az egész alsó végtag mozgásának és terhelhetőségének helyreállítása kötelező, statikusan és mozgásláncban is! A kineziológiai taping alkalmas a kinetikus lánc (mozgáslánc, vagyis egy mozgásban részt vevő minden izom egybekapcsolva) helyreállításához is!

A taping alapvető része egy alapos és kidolgozott terápiának ahhoz, hogy tökéletes rehabilitációt végezzünk! A szalag egy csodálatos eszköz, hiba nem használni a gyógytornában, sport-terápiában, rehabilitációban! Eredményei nem kérdésesek, minden sportban alkalmazható! Szakember által felhelyezett tape tökéletesen kiegészíti a kezeléseket!

Na, de ez a sport nem csak a sérülésekről szól, élvezetes, rajongásra okot adó szórakozás, ha nézzük, és rendkívül összetett, ha végezzük!
Hangos szurkolásokkal teli, szórakoztató és örömteli meccsnézéseket kívánok!

download1-e1465297034101
Hajrá….!

Nyaktorna a „Telefon-nyak” és „Olvasás-nyak” kezeléséhez

Itt az Ünnepek alatt több a jókívánságok küldése sms-ben, és a szabadidő eltöltésére talán egy-két könyv is kiolvasásra kerül! A nyak feszült izmai, régi nyakpanaszok felerősödése, vagy új panaszok kialakulása elronthatják az ünnepek alatti hangulatot!

Javaslom az alábbi könnyű gyakorlatsor végzését, a nyakizmok lazításához, nyakfájdalmak kezeléséhez, vagy csak megelőzéshez, hogy a nyak mozgásai és rugalmassága megmaradhasson!        nyaktorna_pap_andrea_01 Nyak átmasszírozása; a 4 ujj húzása 2 oldalra a csigolyáktól a nyak 2 oldala felé. A nyakat egyenesen kell tartani, mintha fejtetőn könyv lenne. Ismétlés lassan 10X

nyaktorna_pap_andrea_02

Fej forgatása jobbra-balra, nyak egyenesen, fejet ne döntsük hátra. ismétlés lassan 20X

nyaktorna_pap_andrea_03

Fej forgatása elől a két váll között oda-vissza, a fejet messzire el kell tolni, hogy a nyak minél megnyújtottabb legyen. Csak elől körzés, a fejet hátra nem kell vinni. Ismétlés 10X

nyaktorna_pap_andrea_04

 

Tarkón a két kéz, fej húzása előre-hátra, törzset nem kell mozgatni, csak a nyakat húzni, majd könyökök hátrahúzása mellett a fejet hátra dönteni. Ismétlés 20X

nyaktorna_pap_andrea_05

 

Áll tolása előre-hátra, egyenes vonalon mozog az áll, mintha asztallapon csúsztatnánk. Ismétlés 20X

nyaktorna_pap_andrea_06

 

Fejet döntjük jobbra-balra, fül közeledik a vállhoz, arc előre néz .Ismétlés 20X

nyaktorna_pap_andrea_07

Áll körzése előrefelé, magasról indítjuk a kőrt, messzire előre tolva a fejet, majd lent behúzni, nyakhoz szorított állal hátra dönteni kicsit a fejet , majd indítani a kört újra magasról előre. 10X

nyaktorna_pap_andrea_08

Előre hajolni nyakkal-vállal, lazán engedni előre a fejet, majd gördítve emelni vissza a törzset, kihúzni hátra a vállakat, fejet enyhén dönteni hátra. nyaktorna_pap_andrea_09

Nyakat simítani falhoz, próbáljuk meg kiegyenesíteni és a falhoz nyomni a teljes nyaki szakaszt. Állat teljesen a nyakhoz simítjuk, majd hátra csúsztatjuk a tarkót a falon.

 

További kellemes szép napokat és jó pihenést kívánok!

Pap Andrea
www.pandera.hu

06-20-426-3732

 

Sclerosis Multiplex

A sclerosis multiplex egy olyan betegség aminek karban tartásához egy életen át szükséges a gyógytorna. Általában olyan harmincas, negyvenes éveiben járó Páciensekkel dolgoztam és állítottunk össze gyógytorna terápiát számukra akiket szerencsére hajtott a tettvágy és a gyógyulni, tovább dolgozni, élni akarás. Hosszú és viszontagságos út vezette őket addig amíg elfogadták, megértették és pozitívan szemlélték állapotukat, de miután a gyógyszeres-, és mozgásterápiájuk elkezdődött és mindennapjaik ezáltal rendeződtek, már egész más hangulattal indultak neki a napjaiknak! Bemutatom mik azok a mozgásterápiás lehetőségek amikkel az izomműködés és izomállapot fenntartható, illetve az egyensúly és koordináció javítható!

Részletek »

Gyerünk a vasak közé!

Edzőteremre fel!
Érezd magad remekül a “gépek” között!
Érezz magabiztosságot a vasak között!
Sokak számára az edzőterem gondolata is egy ellenállás, nemhogy beteszi a lábát. Pont ez a baj. Az edzőtermek nem azért jönnek létre, hogy azok járjanak oda, akik már felépítették a testüket. Az ajtó mindenkinek nyitva áll! Részletek »