Kineziológiai Taping- avagy a gyógyító ragasztás

Egyre népszerűbb színes szalagok melyek bőrfelületen – valójában ízületeken, izmokon – tekeregnek.

Egyik oldalán ragasztó, másik oldalon textil. Papír borítás a ragasztós oldalon, melyet eltávolítva szakértő kezek a tape-et (ejtsd” tép”) a megfelelő technikával a bőrre ragasztják.

A kineziológiai taping („téping”) használatának indoka:

-ízületi fájdalom
-izom fájdalom
-izületi kopás, gyulladás
-izomrándulás, ficam
-izomszakadás
-gipszrögzítés utáni rehabilitáció
-anyagcsereproblémák, ödéma, gyulladás miatti duzzanat
-menstruációs görcs
-fejfájás
-izomcsomók, myalgiás fájdalmak
-gyenge izmok
-kötött izmok
-laza ízületi szalagok
-kötött ízületek
-csökkent (beszűkült) mozgásterjedelem, vagy fájdalmas mozgás
-bármely ízület, vagy izom fájdalma
-hegek

 

A Tape alkalmazásának lehetőségei nagyon széles skálán mozognak. Használhatja sportoló, hétköznapi mozgást végző, fiatal, idős, akár csecsemő, alkalmazható megelőzésképp, de utókezelésképp is!

Leghatásosabb akkor, ha az adott területet egy-két odaillő gyakorlattal meg is mozgatjuk, napi rendszerességgel kezeljük, mellette a tape-et rendszeresen ragasztjuk.

A jól felhelyezett tape 5 napig, akár 1 hétig fenn marad!

Anyagát tekintve a piacon jelenleg számtalan tape megtalálható, többségében textil anyagúak amely hosszanti irányban nyújtható. Van azonban más anyagú (selymes tapintású rugalmasabb szalag) amely minden irányban nyújtható, ennek felragasztása más technikával történik.

A tape felhelyezésénél érdemes a bőr állapotát figyelembe venni; izzadós, nyirkos bőr a tape fennmaradását gátolhatja, ez esetben vagy alapos előkészítést (szappanos lemosás, szárazra törlés) vagy kiegészítő terméket, úgynevezett tape ragasztó spray-t javasolok! Ezt közvetlenül a bőrre fújva a ragasztási terület alatt szükséges alkalmazni, majd a tape-et felragasztani.

Javaslom a Tape felhelyezését szakembertől sajátítsa el, vagy ha nem biztos a dolgában, mindenképp a hozzá értővel ragasztassa fel, különben a ragasztás bőrtüneteket, nem kívánt reakciókat, izomelhúzásokat okozhat, vagy csak egyszerűen hatástalan marad.

Mindenkinek aktív napokat és gyógyító tapingeket kívánok!

Pap Andrea – Gyógytorna

www.holisztikusgyogytorna.hu

06-20-426-3732

gázizom torna, medencealapi torna

Mi az gázizom torna?

Az gázizom torna azoknak a piciny, alig használt izmoknak a megéreztetése, tudatosítása, tornája és karban tartása, amelyek a medencealapon helyezkednek el. Ezek védik és tartják a kismedencei szerveket, mint hólyag, méh, végbél. A torna apró mozdulatokból áll, amelyek egy tanfolyam, vagy pár alkalom alatt elsajátíthatóak és önállóan végezhetőek! Mindössze napi 15 perc tudatos mozgatással és gátizom edzéssel hozzájárulhatunk intim izmaink edzett állapotához és az egészségünk védelméhez!

Az gázizom torna lényege: gyógytorna, megelőző, felkészítő vagy terápiás torna a gátizom és a záróizmok területén együttesen, vagy szelektíven. Az gázizom torna a keleti kultúrában régi múltra tekint vissza, ma már Európában is elismerik, tanítják, alkalmazzák!

Férfiaknak, nőknek és fiatal gyermekeknek egyaránt ajánlott!

Napjainkban lényeges a szülés előtti felkészítésben, abban hogy a terhesség utána hüvely és gát területe jobban regenerálódjon, fontos a vizelettartási problémák kezelésében és/vagy megelőzésében, illetve olyan általános okból,miszerint az ülés és hosszas állás, ami a mindennapi életünkkel jár, a gát területét nagyon megterheli,az izmok karban tarása nagyon fontos!

A gátizom felépítése, anatómiája, szerkezete, szerepe:

a medence alapot lezáró lemez több rétegből áll, ezek a rétegek részben fedik egymást, vagy egymást kiegészítik, vagy egymásba kapcsolódnak. Ezt a réteges izomlemezt átfúrja a húgycső, a hüvely és a végbélnyílás. Ezek egyéni, részben önálló gyűrű alakú izmok. Egy jelentős nagyobb izomcsoport 8as alakban veszi körül a nyílásokat, úgy hogy az egyik izomkarikában a húgycső és a hüvely, a másikban pedig a végbélnyílás helyezkedik el. A 8as izom közepe a gátmetszés helye, az altest legmélyebb pontja. Részletek »