Váll-nyaktorna

A nyak mozgásainak megtartása, nyak mindennapi átmozgatása

Napjaink feszített munkatempója, a sok ülőmunka, a rendszertelen és kevés mozgással töltött mindennapok mind hozzájárulnak ahhoz, hogy merev nyakízületek, feszes és terhelt vállövi izomzat alakuljon ki.  Sok helyen látom és olvasom, mennyi különböző mozgásformával, tartásjavító eszközzel, figyelemfelkeltő hirdetéssel esetleg fájdalomcsillapító tablettákkal hívják fel a figyelmet a háti és ágyéki gerinc fájdalmaira, illetve azok csökkentésére. Viszonylag kevés szó esik a nyaki gerinc fájdalmáról, annak mozgáskezeléséről és a nyaki gerinc mozgásának beszűkülése általi következményekről.

A mindennapi életben sokszor találkozhatunk nyaki tünetekkel, illetve a nyak-váll mozgásbeszűkülése, vagy a szerkezet degeneratív elváltozása miatt kialakuló közvetlen vagy közvetett problémákkal. Ilyenek például a szédülés, fejfájás, homályos látás, kéz zsibbadása, vagy a nyak-, és vállfájdalom, fáradékonyság. Nagyon fontos része az egészséges mozgásnak és a helyes testtartásnak a nyaki szakasz rugalmasságának, és szerkezeti épségének megőrzése! Napi 2 × 15 percnyi célirányos, szakember, gyógytornász által összeállított, helyesen végzett gyógytornával már sokat tehetünk a jó közérzetért, és azért hogy az amúgy is “sok terhet cipelő” vállak és a sokszor ülőmunkára kényszerített gerinc nyaki szakasza is fellazulhasson időnként, megelőzve ezzel a későbbi problémákat, vagy csökkentve a jelenlegi tüneteket!

Ne hagyjuk hát figyelmen kívül a test jelzéseit, és ha nyaki tüneteket tapasztalunk mielőbb forduljunk gyógytornászhoz, hogy egy rövid, könnyen elvégezhető de célirányos gyógytorna gyakorlatsorral elkerülhessük a kellemetlen, esetleg már nehezen kezelhető, vagy visszafordíthatatlan problémákat!

Pap Andrea-Gyógytorna
andrea@papandrea.hu
www.papandrea.hu

Gyógytorna Blog – Pap Andrea gyógytornász

 Rendszeres gyógytorna

A gyógytorna olyan speciális mozgásterápia ami a betegségek kezelésére, megelőzésére, kialakult deformitások elkerülésére, vagy a már meglévő szerkezeti, szervezeti problémák kezelésére egyaránt alkalmas. Önmagában a gyógytorna és a gyógytornász tudása és segíteni akarása azonban sokszor nem elég!

A rendszeresség nagyon fontos a gyógytornában, akár törés utáni rehabilitációról, akár tartásjavításról vagy egyéb más kezelések folyamatos alkalmazásáról van szó! Az elején kialakuló lendület, kitartás és gyógyulni akarás ne vesszen el , mert a teljes felépülést, rugalmas és jól mozgó izmokat és fájdalommentes ízületet 1-2 alkalommal történő lelkes tornától még nem lehet várni, ehhez, sajnos ahogy más kezeléseknél is kitartás, rendszeresség és odafigyelés együttesen szükséges!

Építsük be a mozgást a mindennapokba, és a gyógytornász által elkészített és megtanított mozgássort, tornát végezzük otthon önállóan is, főleg, ha ez egyedül is kivitelezhető! Egy egy komolyabb sérülés, idegrendszeri betegség után, vagy akár ezek megelőzéséhez is csak a rendszeresen alkalmazott, jól kidolgozott mozgásterápia jelenthet utat ahhoz hogy megőrizhessük a mozgás lehetőségét, szabadságát, és minél hamarabb visszatérhessünk a mindennapokba.

Kívánok minden gyógytornázónak lendületet és kitartást, hogy a gyógytorna ne a nap kihagyott, vagy kényszerrel végzett része legyen, hanem a célt szem előtt tartva jó kedvvel és jó hangulattal végezzük a gyakorlatokat!

 

Pap Andrea Gyógytornász
andrea@papandrea.hu
www.papandrea.hu